Junghae Park lives and works in Seoul. She received her BFA in Painting from Hongik University and has been focusing on the "materiality of light" in her work since 2017. She has held solo exhibitions Mellow Melody, Whistle, Seoul(2021), Xagenexx, Onground2, Seoul (2017) and Dear. Drops, Archive Bomm, Seoul (2016), and has participated in group exhibitions at institutions including the Doosan gallery, National Museum of Modern and Contemporary Art, Korea, Seoul Museum of Art, Ilmin Museum of Art, Hite Collection, Busan Biennale, and Kukje Gallery.
서울에 거주하며 작업하고 있다. 홍익대학교에서 회화를 공부했다. 2017년 이후로, ‘빛의 물질성’에 관심을 두고 회화와 드로잉을 탐구하고 있다. 개인전으로는 2021년 <Mellow Melody (휘슬, 서울)>, 2017년 <Xagenexx(온그라운드2, 서울)>, 2016년 <Dear. Drops(아카이브 봄, 서울)>이 열었고, 단체전으로 참여했던 주요 기관은 두산갤러리, 국립현대미술관, 서울시립미술관, 일민미술관, 하이트 컬렉션, 부산비엔날레(2012), 국제갤러리 등이 있다.   


invited by Sascha Pohle



Park Jungin lives and works in Seoul. She received her BFA in Printmaking and MA in Fine Art from the Seoul National University of Science and Technology. Park Jung-in has captured figures like light and shadow in the two-dimensional space, focusing on the process and results of the unfixed objects regarding time and manifestations. She has held solo exhibition Homeostasis, Oneroom, Seoul (2021), Falling, hanging, off, Artist Run Space 413, Seoul (2017), and has participated in group exhibitions at institutions including One and J Gallery, Gallery ooojh.
서울에 거주하며 작업한다. 학부에서 판화를 배웠고, 서울과학기술대학교 조형예술학과에서 석사과정을 수료하였다. 그녀는 고정되지 않는 비정형의 사물과 시간, 대상의 현현이 다시 조형적 언어를 갖춘 작품으로 드러나기까지의 작업 과정과 결과에 관심을 두고 전시의 풍경을 만들고 작업을 진행해오고 있다. 개인전으로는 2021년 <항상성>(ONEROOM, 서울), 2017년 <Falling, hanging, off>(공간사일삼, 서울)을 열었고, 단체전으로 참여한 주요 기관은 원앤제이 갤러리, 의외의 조합 등이 있다.



invited by Junghae Park

Documents of <Storage Sequence> by Park Junghae x Park Jungin

About
시각예술가 박정혜, 박정인은 혈연으로 이어진 자매관계이다. 작가는 서울을 배경으로 도심 중앙에서는 작업을, 외곽지대에서는 공동으로 수장고를 운영하고 있다. 작가는 이동과 통신망과 같은 사회적 인프라가 촘촘하게 구축된 도심에서 생활과 창작에 최적화된 작업실의 환경적 조건에 물음을 가져왔다. <작업실 시퀀스>를 계기로, 전시 혹은 창작 이후 작품의 아카이브와 보존과 같은 ‘사후적 체계’에 관한 고민을 창작과 결부된 예술가의 자율적 영역으로 확장해 사고해보고자한다.

Participants in the Sequence Project, The two visual Artists, Park Junghae and Park Jungin are not only friendly blood sisters but also close mates in sharing and organizing the storage in the suburban area in Seoul. Through the Project, they have questioned the city condition related to how artists are connected using social infrastructures such as traffic systems, high communication networks, and public facilities like museums, and educational institutions, considering the natural environment for their creation as a workplace. Also, <Storage Sequence> try to extend the question of the workplace for Artist concerning how works could be organized and archived as a serial sequence of Artist’s independent creativity after they have existed in the workplace.

Poster Design by Park Junghae x Park Jungin

박 정 혜, Park Junghae
1-1,2. Poetry Song, Printed matter(2pic), 210x297mm, 2022
: 노트는 베르톨트 브레이트가 1954년에 쓴 시<아 어떤 식으로 이 작은 장미를 기록할까>를 참조한다. 이 시는 장미를 대상으로 쓰여졌지만, 작가는 시를 재해석하여 때때로 작가적 태도로 드러나며 창작의 모티브가 되는 대상, 작업실과 수장고 사이의 쪼개진 삶의 시간을 이야기한다.   
: The Note is Referenced by ‘Ach, wie sollen wir die kleine Rose Buchen’ Written by Bertolt Brecht in 1954. I reinterpreted to write the poetry to object which appeared sometime as artistic attitude and develop often to be a motif for creation between Studio and Storage in a lifetime.

2. Storage Sequence, Wall Painting, 2500x 1700mm, 2022
: 벽화는 수장고라는 장소가 아닌 공간의 특성에 집중한다. 작품이 일시적으로 머무르는 곳, 그리고 손상을 막기위한 포장자재와 작품을 정돈하는 노동을 작업에서 확장된 창작의 순간으로 기억하고 그것을 벽에 기록한다.
: This Wall painting depicts not a place but a space where every work remains temporarily. Using the materials like boxes and tapes, she documented marking titles and years on the side of the package on the wall. And She thought again about the performative labor to organize herself for each piece of work in the artistic system.

3. Untitled House, Mixed Media, 410x290mm, 2022
: 이 드로잉은 수장고 프로젝트에 관한 아이디어 스케치와 오브제에 관한 작품이다. 액자에 담긴 사물들은 중력을 거스른 것처럼 뒤죽박죽 섞이고 마침내 공간을 말하는 그림이 되었다.
: This is the sketch of the idea and collected object about this project <Storage Suquence>. Each thing and element; wrapping paper, thread, and parts of a drawing turns upside down on the frame. And they became an automatic picture presenting this space.    ​​​​​​​

박 정 인, Park Jungin
1. Parts, Piece of aluminum, eraser sculpture, dry leaves, Bookworks 《KEY: Color and Shape》, Packed works “Untitled (Three)”, artificial leaves, boxed work, kettle bell, acorns on an aluminum iron shelf + Video for Cats(Youtube) Installation, 2020-22
: 이번 프로젝트를 준비하며, 그간의 작업 일부분을 철제선반에 새로이 구성한 설치물이다. 작업실과 수장고를 겸한 이곳 공간에는 두마리의 고양이가 함께 시간을 보낸다. 선반의 맨 상단에는 그들과 함께 봐온 참새가 째작거리는 비디오가 벽면 벽화에 프로젝션 된다.

: This installation is part of the space where is a tiny collection to show her objects thinking about this project. The Storage is where should be shared with two cats, they co-exist with the funiture work to have projected twittering video for their relaxing time pretending not to face visitors.    

2. Undated dandelion, 2020, Ink prints, paint, gouache, ballpoint pen, pencil, white sand on the panel, 130 x 164cm
: 2020년부터 현재까지 틈틈히 진행해오고 있는 스캔 드로잉 작업물을 콜라쥬한 회화작업이다. 기존의 컬러와 흑백 세계에 대한 관점을 교차시킨다.
: The painting is a Collage work that was mixed with scanned digital images and hand drawings in 2020. Simultaneously she traces the perspective to the relation of the black-and-white world in the frame.
Back to Top