Goyoson makes sculptures and installations that transform by the experience and identity of the audience. His works span from hand-cut amorphous structures to the objects structurally deviated from prejudice by utilizing ephemeral materials such as food. Goyoson often utilizes the language of poetry and performance in his sculptural works to go beyond the staticity of sculpture and explore the possibility of the medium as a time-based experience. 

설치미술가이자 조각가인 고요손은 '누가 어떻게 감상하느냐에 따라 변화하는 조각'을 만든다. 그의 주된 작업은 직접 손으로 깎아낸 비정형 형태의 조각을 비롯, 음식과 같은 사라지는 재료로 소재에 변주를 주며 선입견에서 벗어난 색다른 구조의 오브제를 제작한다. 또한 시와 퍼포먼스를 활용한, 다양한 형태를 선보이며 조각을 고정된 대상이 아닌 관람자로 하여금 시간을 기반하여 경험하도록 만드는 실험을 이어나가고 있다.


@goyoson 

                                                                                                                                                        invited by Jooyoung Lee


Sungermone expresses the appearance and movement of living things based on morphology. It is mainly visualized by various media such as installation, costumes, and masks using fabric. He participated in special exhibitions and team exhibitions such as <Circle> (CICA, 2021), <Planitia> (L.A.D., 2021), and <Mask> (Seoul Thinking Maru, 2019).

선점원은 형태학을 기반으로 생물의 모습과 움직임을 표현한다. 주로 원단을 이용하여 설치, 의상, 가면 등 여러 매체로시각화 한다. <Circle>(CICA, 2021), <Planitia>(L.A.D, 2021), <가면>(서울생각마루, 2019) 등 기획전 및 단체전에 참여하였다.


@sungermone

invited by Goyoson
Plants that monopolize all their affection while leaving themselves in the pot often show off their appearance by waving leaves and flowers. You don't need a beautiful flowerpot than a plant. I just wish for a flowerpot that can receive the same gaze as a plant. The labor of the pot is overshadowed by the graceful movement of the plant.

화분에 몸을 맡긴 채 모든 애정을 독차지 하는 식물은 잎과 꽃을 흔들며 본인의 자태를 뽐내곤 한다. 식물보다 아름다운 화분은 필요하지 않다. 그저 식물과 동등한 시선을 받을 수 있는 화분을 소망할 뿐이다.
화분의 노동은 식물의 우아한 움직임에 가려진다. 
​​​​​​​
오그너스 루트 시리즈, 혼합매체, 가변크기, 2022
ognus root series,  mixed media, variable size, 2022

Back to Top